Sureanu-Cindrel-Lotrului-Capatanii, weekend de 5 stele
Masivul Cindrel
Noaptea si ziua a doua
All Pages

In weekendul 7-8 iulie am avut bucuria sa fac cam cel mai lung traseu continuu fara asfalt de pana acum. 2 masini si trei "gealati" am traversat 4 masive, am facut, cred, peste 300 km, din care pe sosea au fost cativa km in estul lacului Oasa, alti cativa intre Voineasa si Ciunget si in final cei maxim 40 dintre saua Stefanu si Petrosani. Am plecat din Cimpa pe un traseu deja "cotidian", facut prima oara in octombrie anul trecut, iar apoi de inca cateva ori, inclusiv ci o trupa din Craiova acum cateva saptamani. Am urcat in plaiul Biraoni, Magura Cimpei, sub Ausel pana la cabana Sureanu.

In weekendul 7-8 iulie am avut bucuria sa fac cam cel mai lung traseu continuu fara asfalt de pana acum. 2 masini si trei "gealati" am traversat 4 masive, am facut, cred, peste 300 km, din care pe sosea au fost cativa km in estul lacului Oasa, alti cativa intre Voineasa si Ciunget si in final cei pana in 40 dintre saua Stefanu si Petrosani. Initial trebuia sa fim o trupa mai consistenta in cele 2 masini, dar in dimineata plecarii ne-am trezit doar doi soferi solitari dornici de actiune. In ultima clipa mi s-a alaturat sotul unei verisoare, om al muntelui de cand se stie. Gasca mica, dar aleasa :)

Harta turei

Am plecat din Cimpa pe un traseu deja "cotidian", facut prima oara in octombrie anul trecut, iar apoi de cateva ori, inclusiv cu ak47apache si trupa din Craiova acum cateva saptamani. Am urcat in plaiul Biraoni, Magura Cimpei, sub Ausel pana la cabana Sureanu.

O privire in urma catre Petrila
Privire in urma catre Petrila

urcus catre stana Biraoni
Urcus catre Stana Biraoni

Stana intre modern si traditional.
Stana intre modern si traditional

Salasul din Magura Cimpei

Pauza de regrupare la salasuri

Vremea rea isi arata coltii.
Vremea rea isi arata coltii

"Copilotul" meu, Karcsi, ganditorul :)
Copilotul Karcsi la un moment de liniste

Brusc se pune pe ploaie. Eram undeva sub varful Ausel, incercam sa recunosc traseul facut cu vreo 21 de ani in urma cand urcam cu rucsacul in spate si cu sotia "ou Kinder cu surpriza" sau "doi in unu" cu fi-miu, cand a inceput prima tura de potop. In departare se vede varful Sureanu.
Prima tura de potop

Ii dam bice si lasam ploaia in urma. Ajungem la cabana Sureanu ca sa mancam. Nu apucam sa terminam masa, ca un potop cu traznete si grindina ne mureaza zdravan. Am stat eu si am suportat cu stoicism asaltul ploii, dar s-a dovedit a fi prea mult si a trebuit sa ma adapostesc pana la urma. Nici macar consolarea berii din poza nu mi-am pernis-o, nici macar in teren nu imi permit sa incalc regula "fara alcool la volan".
Potop la cabana Sureanu

Am plecat pe potop din curtea cabanei Sureanu, ploaia ne-a privat de placerea de a a vizita si lacul. Nu multi kilometri mai la vale ploaia a stat, iar pana am ajuns la Oasa prin Gura Raiului soarele a redevenit arzator. Sureanu e capricios, desi nu e nici la des'htul mic al muntilor Parang la capitolul acesta. Ne-am oprit o clipa la manastirea Oasa, ca sa imi rememorez o patanie mai veche care a implicat motocicleta, o alta ploaie crunta, o udatura pana la piele si multa bunavointa din partea calugarilor de aici.
Manastirea Oasa

Free template 'Colorfall' by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft!